Er zijn veel manieren te bedenken om nieuwe klanten te werven. Je kunt bijvoorbeeld zelf op zoek gaan naar nieuwe klanten door middel van koude acquisitie, waarbij je potentiële klanten benadert. Of je kunt adverteren via Google of social media. Het nadeel daarvan is alleen dat je vaak veel geld kwijt bent en het je niet altijd het gewenste resultaat oplevert. Een snelle en effectieve manier om veel mensen te bereiken is door middel van het tonen van jouw logo op zoveel mogelijk plekken. Dat kan al met het plaatsen van een strijklogo met jouw bedrijfsnaam op kleding, of om een stickerlogo op een bedrijfsauto te plakken. Maar hoe pak je dit het beste aan? Ik vertel het je in 5 tips!
1. Maak van je strijklogo een call to action
Een call to action, ook wel CTA genoemd, betekent letterlijk een oproep tot actie. Je roept met een paar woorden je potentiële klant op om iets te doen. Denk hierbij aan het bellen naar een telefoonnummer, of de klant naar je website te laten surfen. Maar je kunt ook vragen om je facebookpagina te liken of een review te plaatsen. Deze call to action kun je bij ons op maat bestellen als strijkapplicatie en daarna zelf op textiel strijken met een strijkijzer. Of dit nou een t-shirt, katoenen tas of spijkerjas is, je kunt de tekst plaatsen op allerlei soorten textiel.
2. Vraag of mensen een foto maken van je logo als ze die ergens zien
Als je eenmaal je strijklogo met call to action of bedrijfslogo op de gewenste plekken hebt geplaatst, is het tijd om deze te showen! Zorg ervoor dat het item met jouw logo op zoveel mogelijk plekken te zien is. Sta je op een beurs of een braderie? Trek dat shirt aan met jouw logo erop! Geef daarnaast je vrienden, kennissen en buren een hoodie of vest cadeau met hun verjaardag. Bij Strijklogo’s Enzo vind je verschillende soorten strijkapplicaties die je op allerlei soorten textiel kunt bevestigen. Wij denken ook graag met je mee wanneer je zelf een tof idee hebt. In de meeste gevallen kunnen we je ideeën voor je uitwerken.
3. Bedenk een catchy slogan
Maak indruk met een grappige of catchy slogan! Want wie houdt er nu niet van humor? Wanneer mensen een leuke slogan zien, zullen ze hier over nadenken, en blijft het in hun hoofd zitten. En dat wil je natuurlijk als ondernemer. Zorg dat jouw slogan op zoveel mogelijk plekken te zien is. Plak deze als sticker op je bakfiets, of als strijkapplicatie op een jas. Of deel leuke goodies uit aan je klanten met je slogan erop. Zo zijn er genoeg manieren om jouw merk aan de man te brengen.
4. Maak potentiële klanten nieuwsgierig
Mensen zijn van nature nieuwsgierig. Voor jou als ondernemer dé kans om hier gebruik van te maken. Kreten als ‘‘meer weten?’’ of ‘’Vindt het antwoord online’’ doen het erg goed. Je geeft een stukje van het verhaal weg en de rest kunnen zij vinden op bijvoorbeeld je website. Deze teasers kun je makkelijk als sticker of strijklogo ergens op plaatsen. Wedden dat ze hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen?
5. Wees op zoveel mogelijk plekken zichtbaar
En last but not least. Misschien klinkt het vrij voor de hand liggend, maar zorg dat je op zoveel mogelijk plekken zichtbaar bent. Zoals eerder genoemd kun je in je persoonlijke kring of in je klantenkring makkelijk items weggeven met jouw logo of slogan erop. Je laat dan op veel plekken jouw merknaam achter en het is ook nog eens relatief goedkoop. Bij Stickerlogo’s Enzo maken we graag een passende offerte en staan we open om jouw ideeën uit te werken. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Geschreven door Lana Gerritsen | Laan Schrijft